Новости

Интервју со Али Азгари: За иранските власти и нашите лични искуства стануваат политички

Азгари е едно од најактуелните и најеминентни имиња денеска во иранската кинематографија, припадник на помладата генерација, која се чини на извонреден начин се надоврзува на најдобрата иранска филмска традиција. Азгари го покани струшкиот фестивал „Дримшорт“, кој ексклузивно организираше работилница со него Разговара: Сунчица Уневска Али Азгари е еден од најинтересните ирански автори од помладата генерација. […]

Кога смртта ќе се претвори во игра

Кон: „Прошетка“, режија и сценарио: Елеонора Венинова, улоги: Надја Кирковска, Билјана Драгичевиќ Пројковска, Христина Димковска Шашевска, Војкан Серафимовски, Ристо Солунчев, фотографија: Фејми Даут, монтажа: Гоце Кралевски, музика: Мартина Силјановска, Македонија 2023 Пишува: Сунчица Уневска Животот и смртта, смислата на живеењето, разбирањето и прифаќањето често се тема во делата на режисерката и сценаристка, Елеонора Венинова, која […]

Тајните од кои и самите се плашиме

„Анатомија на еден пад“, режија: Жистин Трие, сценарио: Жистин Трие и Артур Харари, улоги: Сандра Хелер, Свон Арлауд, Мило Мачадо-Гренер, монтажа: Лорен Сенехал, фотографија: Сајмон Бофилс, Франција 2023 Пишува: Сунчица Уневска Токму во моментот кога се одржува годинешниот Кански филмски фестивал ќе се осврнеме на минатогодишниот победник „Анатомија на еден пад“, меѓудругото и затоа што […]

НА ЗАПАД НИШТО НОВО – Агенција за филм и понатаму е „најдобра, најуспешна и најефикасна во работењето“, а некои си таму институции со „паушални обвинувања“ сакаат да ја дискредитираат

Пишува: Сунчица Уневска Каде ние живееме? Тоа е првото прашање што би го поставила. Во која земја е дозволено директор на Агенција за филм на тоа ниво да се расправа и да го „дискредитира“ органот на власта, во случајов, Државна комисија за спречување на корупција, обвинувајќи ја дека работи паушално, тенденциозно, подмолно, срамно, изнесувајќи невистинити […]

Колку повеќе реакции, толку поголема моќ за ДФРМ

Државниот завод за ревизија излезе со исклучително негативен извештај за законитоста во работењето на Агенцијата за филм, а бидејќи оваа Агенција е во залог на една шака луѓе од ДФРМ, не знаеме дали да пишуваме за едните или за другите, бидејќи му доаѓа исто. Шега на страна, но факт е дека сите реакции и oфицијални […]

И покрај контроверзиите, стоечки овации за Џони Деп во Кан

Отворањето на 67. Филмски фестивал на Кроазета во знакот на многу скандали, но и изненадувања, враќање на голема врата на Џони Деп, во фокусот Мајкл Даглас, а Франција со евидентни понатамошни чекори во вреднување на жените-режисери Наш специјален известувачШахла Нахид Ѕвоното на 67. Кански фестивал (16 до 27 мај), еден од најпознатите и најимпресивни филмски […]

Не може да се зборува за природност со неприродност

Кон „Преекспонирано“, режија и сценарио: Елеонора Венинова, улоги: Камка Тоциновски, Благој Веселинов, Сара Климоска, Марјан Наумов, фотографија: Лев Предан Коварски, музика: Линдзи Рајт, монтажа: Гоце Кралевски, Македонија/Србија 2022 Пишува: Сунчица Уневска Вистинската комуникација може да биде многу лесна и многу тешка, сè зависи што очекувате и колку навистина сте подготвени пред другите да се отворите. […]

Кој го овозможува криминалот во филмот во Македонија?

Група филмски работници поднесе претставка преполна со докази за работата на Агенцијата за филм и нивната спрега со една шака луѓе во ДФРМ, за да посочи на сиот криминал, корупција, конфликт на интереси и акумулирање на моќ. Но, Славица Грковска, заменик претседател на Владата задолжена за политики на добро владеење, уште од 17 јануари не […]

„Кајмак„ е импровизација која нема што да каже

Кон „Кајмак“, режија и сценарио: Милчо Манчевски, улоги: Камка Тоциновски, Симона Спировска, Филип Трајковиќ, Александар Микиќ, Сара Климоска, Петар Мирчевски, Сашка Димитровска, фотографија: Улрик Боел Бенцен, продукциски дизајн: Дејвид Манс, музика: Дениш стринг квартет, Македонија/Данска/Холандија/ Хрватска 2022 година

Цензурата ја поматува сликата за фестивалот во Каиро

По 44. издание на Филмскиот фестивал од А категорија во Каиро, каде што имаше премиера македонскиот филм „Преекспонирано“ на Елеонора Венинова, пристигна веста, објавена во „Ал Џезира“, дека 6 филма од официјалната програма, меѓу кои и нашиот, биле цензурирани

„Снежана на крајот умира“ требаше да биде наш кандидат за „Оскар“

Филмот на Кристијан Ристески кој имаше светска премиера на 28. независен филмски фестивал „Слемденс“, европска премиера во Москва, а започна и неговата светска продажба, носи таква оригиналност и автентичност, остроумност и искреност, умешност и откаченост кои во нашата земја ги препозна публиката, но не и т.н. комисии правени со години од еден „центар“

Работилници за филмска критика во Домот на културата во Гевгелија

На 10 и 11 ноември, во организација на здружението „Аквариус“, ќе се одржат работилници за пишување сценарио во Гевгелија и Богданци во рамките на новата платформа „МАТРИЦА“, кои ќе ги водат режисерките Лидија Мојсовска и Елеонора Венинова

Кога животот нема цена

Кон: „Тори и Локита“, режија и сценарио: Жан Пјер и Лик Дарден, улоги: Мбунду Џоели, Пабло Скилс, Албан Укај, Тиџмен Говаертс, фотографија: Беноа Дерво, Франција/Белгија 2022

Светска премиера на „Преекспонирано“ во Каиро

Филмот на Елеонора Венинова влезе меѓу само 14 филма, и тоа буквално од сите континенти, кои годинава ќе се борат за традиционалната награда „Златна пирамида“, а за што ќе одлучува жирито предводено од најреномираната јапонска авторка, Наоми Кавасе