Новости

Премиера: Јон Вардар и неговата вселенска авантура, конечно, пред македонската публика

Првиот македонски долгометражен анимиран филм, „Јон Вардар против галаксијата“, веќе е на пазарот за анимации, како што вели Си-Ен-Ен од

Рецензија: Ролеркостер кој успешно нè поведува на „патување“, но не стигнува до целта

Кон: „Убиј ги прво децата“, режија: Димитар Оровчанец, сценарио: Димитар Оровчанец и Александар Русјаков, улоги: Миа Жиро, Мартин Ѓоргоски, Стефан

Куклата Амал го продолжува својот пат во Токио, Лондон, Париз

Филмот „Прошетка“ на Тамара Котевска по ексклузивното претставување во Венеција и светската премиера во Њујорк, заминува во големите метрополи на

Рецензија: Приказната за љубовта и за заминувањето секогаш е актуелна

Кон краткиот филм „Мала шега“, режија и сценарио: Трифун Ситниковски, улоги: Јана Никодиновска, Марко Илиевски, Јована Гаврилоска, Благица Трпковска, фотографија:

Рецензија: „Бизнисот на задоволството“ зборува за трулоста на системот и за неговата „неуништливост“

Кон филмот „Бизнисот на задоволството“, режија и сценарио: Гоце Цветановски, улоги: Муса Исуфи, Слаѓана Вујошевиќ, Исмаил Касуми, Дамјан Цветановски, Елени

Коментар: Еден е Манаки или двајца – главна „дилема“ на отворањето споредено со Халеевата комета, да се надеваме да не се повтори

Пишува: Сунчица Уневска Синоќа во Битола се отвори 45. издание на Интернационалниот фестивал на филмската камера „Браќа Манаки“. И, би

ИНТЕРВЈУ со Вук Ршумовиќ: Мислам дека на овие простори во односот кон мртвите ние сме ја изгубиле суштината

Да се зборува со српскиот режисер, сценарист, драматург и професор, Вук Ршумовиќ, е навистина голем предизвик, но не само поради

Крајот на светот може да биде и крај, но и почеток, сè зависи од перцепцијата

Рецензија за победничкиот филм во Сараево, романскиот „Три километри до крајот на светот“ во режија на Емануел Парву, сценарио: Емануел

„Три километри до крајот на светот“ победи и според гласовите на критичарите

Жирито на критиката, кое по првпат беше формирано на 30. Сараевски филмски фестивал, а во кое учествуваа седум новинари и

„Убиј ги прво децата“ имаше добар прием во Сараево, што не значи дека е добар филм

Навистина мислам дека е доста. Мислам дека стварно треба да престанеме со таа навика – нашата публика за тоа како

Триумф за романскиот филм на Емануел Парву, „Три километри до крајот на светот“

Годинешните награди „Срцето на Сараево“, всушност, се толку компромисни и поделени, што на крајот и не кажуваат ништо. Многу филмови,

Најголем интерес во Сараево за „Мајка Мара“ на Карановиќ

Сараевскиот филмски фестивал, дефинитивно, на достоен начин ја одбележува 30-годишнината, како со гостите, така и со негувањето на својот концепт

АМАЛ – Невиноста наспроти реалноста

Рецензија кон „Прошетка“ („The Walk“), режија: Тамара Котевска, сценарио: Ден Крејн, фотографија: Самир Љума и Жан Дакар, музика: Дуке Бојаџиев,

Мег Рајан и Џон Туртуро доаѓаат во Сараево

Годинешниот 30. Сараевски фестивал ќе ги донесе и Пол Шредер, Александар Пејн, Елија Сулејман, Нооми Рапасе, ќе направи многу посвети,

ДРИМШОРТ: Во чест на слободата, но онаа вистинската, бескрајната

Денеска во 20 часот во Струга во „Браќа Миладиновци“ веќе традиционално започнува Фестивалот на краток филм „Дримшорт“, кој по осми

Интервју со Бруно Анковиќ: На Балканот веќе утре може да почне нова војна

„Трагично е што и денеска на речиси целиот постјугословенски простор актуелните политички елити на еднакво евтин и примитивен начин, со

Способен за љубов

Рецензија: „Loveable“ („Драга“), режија и сценарио: Лилја Инголфсдотир, улоги: Хелга Гурен, Одгеир Туне, Кајре Хоген Сајднес, Хаиди Гермундсен, фотографија: Ојстен

Карлови Вари: „Кристален глобус“ за ‘сликарката Вилхелмина Барнс’, а за „Драга“ вкупно пет награди

58. Фестивал во Карлови Вари, Чешка, заврши величествено. Наградите некако беа очекувани, фестивалот откри нови млади таленти, посетеноста беше рекордна,

 „Драга“ и „Ксофтекс“ фаворити за наградите „Кристален глобус“

Семејства, односите меѓу партнерите, љубовта и нејзиното изневерување, реалноста и соништата и на оние кои очекуваат многу, но и на

Бидете љубезни со вашите деца, не знаете во каков документарец може да завршите

Виго Мортенсен беше многу непосреден во дружењето со публиката

Виго Мортенсен со вестерн го отвора 58. Карлови Вари

Отворањето на годинешниот Интернационален филмски фестивал во Карлови Вари годинава целосно ќе биде во знакот на Виго Мортенсен, на кого

Интервју со Никола Мадиќ – Кој е вистинскиот гробар на македонскиот филм

ДФРМ и Агенција за филм продолжуваат да ги дискредитираат државните институции со најскандалозен речник, што и не е чудно, кога

Интервју со Али Азгари: За иранските власти и нашите лични искуства стануваат политички

Азгари е едно од најактуелните и најеминентни имиња денеска во иранската кинематографија, припадник на помладата генерација, која се чини на

Кога смртта ќе се претвори во игра

Кон: „Прошетка“, режија и сценарио: Елеонора Венинова, улоги: Надја Кирковска, Билјана Драгичевиќ Пројковска, Христина Димковска Шашевска, Војкан Серафимовски, Ристо Солунчев,

Тајните од кои и самите се плашиме

„Анатомија на еден пад“, режија: Жистин Трие, сценарио: Жистин Трие и Артур Харари, улоги: Сандра Хелер, Свон Арлауд, Мило Мачадо-Гренер,

НА ЗАПАД НИШТО НОВО – Агенција за филм и понатаму е „најдобра, најуспешна и најефикасна во работењето“, а некои си таму институции со „паушални обвинувања“ сакаат да ја дискредитираат

Пишува: Сунчица Уневска Каде ние живееме? Тоа е првото прашање што би го поставила. Во која земја е дозволено директор

Колку повеќе реакции, толку поголема моќ за ДФРМ

Државниот завод за ревизија излезе со исклучително негативен извештај за законитоста во работењето на Агенцијата за филм, а бидејќи оваа

И покрај контроверзиите, стоечки овации за Џони Деп во Кан

Отворањето на 67. Филмски фестивал на Кроазета во знакот на многу скандали, но и изненадувања, враќање на голема врата на

Не може да се зборува за природност со неприродност

Кон „Преекспонирано“, режија и сценарио: Елеонора Венинова, улоги: Камка Тоциновски, Благој Веселинов, Сара Климоска, Марјан Наумов, фотографија: Лев Предан Коварски,

Кој го овозможува криминалот во филмот во Македонија?

Група филмски работници поднесе претставка преполна со докази за работата на Агенцијата за филм и нивната спрега со една шака

„Кајмак„ е импровизација која нема што да каже

Кон „Кајмак“, режија и сценарио: Милчо Манчевски, улоги: Камка Тоциновски, Симона Спировска, Филип Трајковиќ, Александар Микиќ, Сара Климоска, Петар Мирчевски, Сашка Димитровска, фотографија: Улрик Боел Бенцен, продукциски дизајн: Дејвид Манс, музика: Дениш стринг квартет, Македонија/Данска/Холандија/ Хрватска 2022 година

Цензурата ја поматува сликата за фестивалот во Каиро

По 44. издание на Филмскиот фестивал од А категорија во Каиро, каде што имаше премиера македонскиот филм „Преекспонирано“ на Елеонора Венинова, пристигна веста, објавена во „Ал Џезира“, дека 6 филма од официјалната програма, меѓу кои и нашиот, биле цензурирани

„Снежана на крајот умира“ требаше да биде наш кандидат за „Оскар“

Филмот на Кристијан Ристески кој имаше светска премиера на 28. независен филмски фестивал „Слемденс“, европска премиера во Москва, а започна и неговата светска продажба, носи таква оригиналност и автентичност, остроумност и искреност, умешност и откаченост кои во нашата земја ги препозна публиката, но не и т.н. комисии правени со години од еден „центар“

Работилници за филмска критика во Домот на културата во Гевгелија

На 10 и 11 ноември, во организација на здружението „Аквариус“, ќе се одржат работилници за пишување сценарио во Гевгелија и Богданци во рамките на новата платформа „МАТРИЦА“, кои ќе ги водат режисерките Лидија Мојсовска и Елеонора Венинова

Кога животот нема цена

Кон: „Тори и Локита“, режија и сценарио: Жан Пјер и Лик Дарден, улоги: Мбунду Џоели, Пабло Скилс, Албан Укај, Тиџмен Говаертс, фотографија: Беноа Дерво, Франција/Белгија 2022

Светска премиера на „Преекспонирано“ во Каиро

Филмот на Елеонора Венинова влезе меѓу само 14 филма, и тоа буквално од сите континенти, кои годинава ќе се борат за традиционалната награда „Златна пирамида“, а за што ќе одлучува жирито предводено од најреномираната јапонска авторка, Наоми Кавасе